Fes autoafirmacions que realment ajudin

Posted: 07/02/2017 in Psicologia

Aquest article ha estat publicat primer al número #1 de la Revista Utopia

el-mapa-del-deseoHi han molts llibres i articles sobre el poder de les afirmacions positives i el seu impacte sobre la motivació i la confiança en un mateix. Però són pocs els autors que han exposat tan clarament alguns dels problemes que presenten les autoafirmacions com ho fa Danielle Laporte, al seu llibre “El mapa del Deseo”.

El primer inconvenient que assenyala Laporte és que afirmacions de l’estil “Estic prim”, quan estem realment grassos o “Sóc molt valent”, quan estem veritablement espantats, no només fan que ens enganyem a nosaltres mateixos sinó que, amb aquesta discordança tan manifesta entre el que sabem i el que ens diem, estem creant un conflicte intern que segurament agreujarà la situació que volem superar.

Alguns divulgadors proposen començar les sentències amb “estic en procés…”. Per exemple dir “Estic en procés d’aprimar-me” o “Estic en procés de ser més agosarat”. Tot i que crec que és una millora, pot passar que l’error no estigui pas en la formulació de l’expressió sinó en l’objectiu que perseguim realment fent aquestes afirmacions. Si el que fem realment és repetir una mena de “mantra” per tal de negar la realitat i tapar les emocions que experimentem, llavors està clar que no avançarem en la solució al problema que patim. El primer pas indispensable per a canviar la realitat és acceptar-la.

Doncs, com ens hauríem de parlar a nosaltres mateixos per a motivar-nos a avançar? La Danielle ens ofereix un pla detallat amb les següents passes:

Digues la veritat: “Tinc por”, “Estic malalt”, “Vull aconseguir això”. D’aquesta manera ens alineem amb el nostre inconscient, acceptem les nostres emocions i valorem en justa mesura les dificultats a les que ens enfrontem.

Afegeix creences: “Crec que tinc possibilitats”, “Crec que puc aconseguir els recursos que calen”. Així obtindrem més energia i motivació per fer el que cal.

Pensa en èxits anteriors: “Ja vaig aprovar en el passat”, “Ja vaig perdre pes abans” o pensa també en coses que estiguis fent bé ara, encara que sigui en altres àmbits.

Suma-li els desigs: “Vull trobar-me bé”, “Vull aquesta feina”. Així afegiràs més força a tot plegat.

Manifesta la teva intenció: “Faré el que calgui per aconseguir-ho”, “Em comprometo al 100% a…”.

Aquesta forma de diàleg interior supera els inconvenients dels que parlàvem abans i té més possibilitats d’acostar-nos al nostres objectius.

Què et sembla? I si comences avui?

Deixa un comentari

