Còm ser més feliços amb la gratitud

Posted: 12/07/2011 in Psicologia

Ja no podem dir que practicar la gratitud no serveix de res. Els investigadors socials han demostrat en molts estudis que és una de les maneres més segures d’experimentar felicitat. En experiments clàssics en els que es demanava als participants que escrivissin 5 coses per les quals estiguessin agraïts, un cop per setmana durant 10 setmanes, els resultats foren que, a diferència del grup de control, es sentien més optimistes i més satisfets amb la seva vida i havien patit menys malestars físics com ara mal de cap, nàusees, tos, etc. Altres investigacions amb grups amb malalties cròniques van donar resultats similars.

I és que expressar agraïment ens ajuda a fruir més de les experiències positives de la nostra vida: ens reforça l’autoestima ja que ens adonem del que hem aconseguit i del que han fet per nosaltres; ens facilita afrontar l’estrès i les adversitats; estimula el comportament moral, ja que ens solem sentir obligats a correspondre els actes amables; ens ajuda a establir i reforçar els vincles socials, a part del fet que una persona agraïda és més positiva i per tant cau millor i li es més fàcil fer amistats; ens inhibeix les comparacions envejoses amb els altres, una de les causes de la infelicitat; fa més difícil que apareguin emocions negatives; finalment contraresta l’adaptació hedonista de la qual parlàvem en l’anterior article que no és res més que el fet d’adaptar-nos ràpidament els nous fets positius de la nostra vida fins a tal que el nostre nivell de felicitat torna al nivell on estava abans.

Hi han diverses maneres d’expressar gratitud. Una pot ser portar un diari de gratitud on apuntar, un cop per setmana, el que hem fet bé, el que ens agrada, els objectius assolits, les persones que ens han ajudat i moltes de les coses que donem per fetes: salut, tenir cobertes les necessitats bàsiques, etc.

Un altra forma és expressar-la directament a una persona, també podem agrair el que ha fet gent que no es troba ja amb nosaltres, escrivint-los una carta. Es tracta de trobar la manera que millor s’adapta a la nostra manera de ser. És una activitat molt senzilla que proporciona benestar immediat.

Perquè no comencem avui mateix?

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s